2014. január 18., szombat

Vízen kullogó

Rendhagyó bejegyzés lesz a ma esti, nem szoktam a sütéseimet megörökíteni, 
nem is szeretek sütni, és nem is szoktak túl jól sikerülni.
Ilyet viszont már sokszor csináltam és mindig jó lett. Sőt, mi több, isteni!
Ami miatt lefényképeztem, az az elkészítés módja, amit a neve is magában hordoz. Miután megdagasztottam a tésztát, kizsírozott konyharuhába kell csomagolni, vízzel teli vödörbe tenni, és így kell keleszteni. 
Ez kicsit több időt vesz igénybe, mint a hagyományos kelesztés, de megéri, mert a végeredmény valami hihetetlen omlós, foszlós tészta, amit fahéjas cukorba kell göngyölni, és sütni. És kész is. Egyébként semmi ördöngösség. Mondjuk a konyharuha utána......... :)








A hozzávalók: (kb. 20 darabhoz)
2,5 dl cukros tejfölben felfuttatott 3 dkg élesztő, 
3 egész tojás, 
2,5 dl olvasztott, de nem meleg zsír, (régen vajjal csináltam, de zsírral jobb) 
annyi liszt, amennyit felvesz, (kb fél kg) 
2 citrom reszelt héja, 
fél citrom leve, 
csipet só. 
A konyharuhára kb 3 evőkanálnyi zsír, 
és kristálycukor, esetleg fahéj, amibe forgatod.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, ezt ki kell próbálnom! :) köszi

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is ki fogom próbálni, már régóta keresek egy finom fahéjjas receptet. A víz, amibe beleteszed, az milyen hőmérsékletű? Langyos, vagy meleg?

    VálaszTörlés
  3. Kedves Orsi! Hideg vízbe kell tenni, régen a kút vízébe engedték le a vödörrel együtt. Így több idő kell neki, a recept szerint akár 4 óra, de nekem 1 óra alatt feljött a tetejére.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a gyors választ, nekilátok, remélem, nekem is hamar feljön :) Majd beszámolok.

    VálaszTörlés